شرایط نوری مناسب برای نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی
نوشته شده توسط : Kamran

 

شرایط نوری مناسب برای نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی

بدیهی است که کلیه ی گیاهان برای فتوسنتز و انجام سایر اعمال حیاتی خود به نور نیاز دارند. اما نکته ی جالب توجه آن است که، انواع گل و گیاه آپارتمانی نیاز نوری یکسانی نداشته و هر گیاه به دریافت مقدار متفاوتی نور احتیاج دارد. شما باید اطلاع داشته باشید که گیاه آپارتمانی شما، به چه مقدار نور، جهت دستیابی به حداکثر رشد نیاز دارد و سعی کنید شرایط لازم را برای دریافت آن فراهم کنید.

خرید اینترنتی گل و گیاه در تهران

شرایط نوری مناسب برای نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی لوکس خرید

همچنین میتوانید گیاهان آپارتمانی را خریداری کنید که با شرایط محیطی منزل شما سازگاری داشته باشند. سوألی که در این زمینه پیش می آید این است که، آیا هر نور با هر کیفیتی برای گیاه مناسب است یا خیر؟ نور مناسب برای گیاهان آپارتمانی، نوری است که مدت تابش آن به میزانی باشد که نیاز نوری گیاه را تأمین کند و از شدت تابش مناسبی برخوردار باشد.

خرید استند گلدان ارزان

گیاهان از نظر نیاز نوری به سه دسته ی گیاهان روز بلند، روز کوتاه و بی تفاوت به نور تقسیم بندی میشوند. گیاهان روز بلند تنها در صورتی به صورت بهینه رشد میکنند و گل می دهند که، طی یک دوره ی طولانی نور دریافت کنند. این گیاهان نیاز دارند که در حدود 12 تا 14 ساعت در روز، نور خورشید را دریافت کنند. از جمله ی این گیاهان میتوان به؛ گیاه اسفناج و گل زنبق اشاره کرد.

خرید گلدان سفالی ساده

بر خلاف این دسته، گیاهان روز کوتاه تمایل دارند که به مدت اندکی در معرض نور خورشید قرار بگیرند. دریافت روزانه 5 تا 8 ساعت نور خورشید برای انجام فرآیندهای فتوسنتزی این گیاهان ضروری است. گیاهای مانند؛ گل اطلسی و داوودی در دسته ی گیاهان روز کوتاه قرار می گیرند. دسته ی سوم شامل گیاهانی است که، نسبت به میزان نور دریافتی و طول شب و روز حساسیتی نشان نمی دهند. گیاهانی چون گل میخک و میمون در این دسته جای می گیرند.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: